tirsdag den 29. november 2011

Efterskole livet i medgang og modgang

"Jeg fandt venner for livet på efterskole1" "Det var det bedste år i mit liv!" og "Efterskole er en oplevelse for livet, som man ikke må gå glip af."
Det er citater som det, man høre fra unge, der har gået på efterskole. Men når man tager på efterskole, med forventningen om at få venner for livet og et fantastisk år lige fra starten, kan man hurtigt blive skuffet. Efterskolelivet er, nemlig kun hvad du selv gør det til. Man skal ikke forvente, at vennerne og glæden ved efterskole, kommer af sig selv.
Det kan være rigtig svært, at finde den rette rytme og fordeling af energi, til at få hverdag til at hænge sammen på efterskole.
Men når man så endelig har fundet rytmen, er efterskole det bedste. Det er fantastisk at møde så mange nye mennesker, og få nye tætte venner og veninder. Men man skal som sagt selv arbejde for det.
Det er jeg villig til at gøre, for jeg er nu snart halvvejs igennem mit efterskole år, og jeg har på ingen måder, fået så meget ud af det som jeg håbede, da jeg kom den først dag.
Men nu tror jeg og glæder mig til et fantastisk år.

Fælleskab fødes når 'jeg' bliver til 'os'


1 kommentar:

  1. Super fin blog Anne :-D.
    Jeg er helt enig med dig hvad angående efterskole livet, du får det hele forklaret rigtig godt!
    Og jeg er rigtig glad for dig !<3

    SvarSlet